Introduktion
GRUBLETEGNING
1. Gå sammen i grupper på fire.
2. Forhold jer sammen til grubletegningen på følgende måde:
- Læs først billedteksten.
- Læs bagefter påstandene på grubletegningen.
- Er I enige eller uenige i påstandene?
- Hvad tror I, vi kan vi gøre for at skaffe fødevarer nok til alle mennesker?
- Husk at begrunde jeres holdninger.
3. Præsenter gruppens perspektiver for resten af klassen på følgende måde:
- Hvad var I enige om i gruppen? Hvorfor?
- Hvad var I uenige om i gruppen? Hvorfor?
- Hvad tror I, vi kan gøre for at skaffe fødevarer nok?
4. Tal i fællesskab om, hvad hvert af læringsmålene betyder.
- Jeg kan undersøge mikroorganismers betydning for planters vækst.
- Jeg kan undersøge sensorteknologiens potentiale i fødevareproduktion.
- Jeg kan bruge fagord til at beskrive, hvordan mikroorganismer og sensorteknologi kan bruges i fødevareproduktion.
- Jeg kan diskutere udfordringer og løsninger for verdens fødevareproduktion.
- Jeg kan bruge modeller til at beskrive faktorer, der er relevante for verdens fødevareproduktion.