KOM GODT I GANG
LIFE Forløb er udviklet sammen med lærere, så de passer så præcist som muligt til dit og din klasses behov. For os er det altid læreren, der er den centrale drivkraft i klassens undervisning. Som lærer er det vigtigt, at du er klar over, hvordan du får det bedste ud af undervisningsforløbet. Det kan du læse mere om her.
LIFE FORLØB I PRAKSIS
Et LIFE Forløb er forberedt grundigt fra vores side. Med LIFE Kit får du et forløb med de nødvendige materialer, aktiviteter og instruktioner, der lever op til læringsmål. MY:LIFE er altid dit og elevernes referencepunkt til arbejdet med undervisningsforløbet. Arbejdet i LIFE Lab, Mobil Lab og LIFE Campus ledes af undervisere fra LIFE sammen med dig.
DIN FORBEREDELSE ER VIGTIG
For at få det bedste ud af forløbene er det vigtigt, at du som lærer, dine elever, skolens ledelse og naturfagsteamet på skolen er godt forberedt på arbejdet med LIFE Forløbet. Vi anbefaler, at du i din forberedelse læser lærervejledningen til det specifikke LIFE Forløb grundigt igennem, og at du orienterer dig i den LIFE Guide, der følger med i dit LIFE Kit.
LÆRERVEJLEDNINGER
Til ethvert LIFE Forløb medfølger en lærervejledning, hvor du kan finde information om kitforløbet, fx om din forberedelse, de faglige og didaktiske overvejelser bag kitforløbet, hvordan du skal håndtere materialer fra LIFE Kit og meget mere. Lærervejledningen kan findes på forsiden af det LIFE Forløb, du er i gang med. Det er også muligt at finde lærervejledningen til alle kitforløb ved at klikke her.
LÆRERGUIDES
Lærerguides er vejledninger til dig, der er placeret som dropdowns undervejs i beskrivelserne af aktiviteterne på MY:LIFE. Lærerguides er kun synlige for dig som lærer og har til formål at konkretisere, hvad de enkelte dele i et LIFE Forløb kan bruges til og fungerer som en vejledning. Her kan der blandt andet stå noget om din forberedelse eller didaktiske overvejelser til en aktivitet i forløbet. Lærerguides kan slås fra eller til oppe i højre hjørne på MY:LIFE, når du er i gang med dit LIFE Forløb. Du kan klikke her for at se en guide til, hvordan du slår lærerguides til eller fra samt hvordan de ser ud i et forløb. Funktionen har til formål at kunne skjule lærerguides for elever, hvis MY:LIFE fx skal vises på en stor skærm i klassen.
BRUGBART I UNDERVISNINGEN
Et LIFE Forløb skal være relevant for den enkelte elev og klasse. Det skal være en hjælp for den enkelte lærer og skole. Forløbet skal bidrage til, at du som lærer kan gøre din undervisning endnu bedre.
Sammen med lærere og elever har vi gjort os umage, for at undervisningsforløbene rammer rigtigt i forhold til dine behov. Men i sidste ende er du som lærer afgørende, for at undervisningen fungerer.
GØR LIFE FORLØBET TIL DIT FORLØB
Når du og din klasse er i gang med et LIFE Forløb, vil I forhåbentlig opleve, at der er udtænkt en sammenhæng mellem de enkelte aktiviteter. Men klassen får måske mest ud af undervisningsforløbet, hvis du tilpasser aktiviteterne og justerer rækkefølgen til jeres behov. Det er dig, der er læreren – og det er dig, der kender klassen.
MY:LIFE er designet til at give dig og klassen mulighed for at tilpasse forløbet til klassens behov. Det kan du gøre under Rediger forløb, hvor du har mulighed for at fjerne aktiviteter og tilføje dine egne.
LIFE LAB I PRAKSIS
Hvis I arbejder med et LIFE Labforløb, sker det enten på jeres skole med LIFE Mobil Lab, i LIFE Lab eller på LIFE Campus i Lyngby. LIFE stiller dygtige undervisere til rådighed, men undervisningen bliver helt sikkert bedst, hvis du er medunderviser og sammen med underviserne fra LIFE fungerer som et team.